avagy hogyan építs brandet profin fillérekből

Sikeres Márkaépítők

Sikeres Márkaépítők

Rendezvények hálójában

avagy a tömeg egyenlő-e a vásárlóerővel?

2019. február 25. - sikeresmarkaepitok

Elég régóta járunk vásározni ahhoz, hogy tudjuk, hogy nem minden a tömeg. Biztos Neked is volt már olyan vásári/fesztiválozós eseményed, ahol ugyan sokan voltak, mégis eladni aligha tudtál. 

De ha sokan vannak, akkor miért rossz az értékesítés? 

Egyes rendezvényszervezőkkel jó viszonyt ápolunk, mert amikor látjuk, hogy valami nem úgy alakul, ahogy kellene, akkor nem homokba dugják a fejüket, hanem elkezdenek gondolkodni, kikérni a többi árus véleményét és megoldást akarnak találni a kialakult helyzetre. De sajnos ez egyre ritkább.

Van pár kedvenc helyünk, melyek főleg a családiasság jegyében zajlanak, viszont az egyik ebből kritikán aluli kezd lenni - már ami az értékesítést jelenti. Miért? 

A kérdés jó!

A szervezők próbálkoznak ugyan új embereket bevonzani, de erre kétfajta módot találnak általában: vagy növelik az árusok számát, ami még rontja a helyzetet, pedig azt gondolják, hogy ez jó...de nem az. A másik próbálkozás is szinte kapufa, mert olyan csoporttalálkozókat szerveznek a programra, melyen tömegével jönnek a nyugdíjas nénik, bácsik, történetesen virágot és szobanövényt csereberélni.

vasar.jpegA legutóbb az egyik ilyen vásár pont a chili-szeretőknek szólt volna, de megfejelték egy nyugdíjas találkozóval...így vért izzadva a 10.000 Ft-os helypénzt alig lehetett kiárulni, mert ugyan volt tömeg, de messze nem a célközönségnek szólt az árukínálat és az árusok célközönsége meg nem volt így ott. Hatalmas kapufa volt.

Ugyanígy jártunk Hódmezővásárhelyen is, ahol kézműves sörfesztivál volt...tódult a tömeg, amikor jó idő volt, hiszen ingyen koncert volt, de a kezükben a bolti sör és otthonról hozott szendvics. Újabb rossz célcsoportbelövés rendezvényszervezői oldalról.

Nagy tanulságok ezek, mert ha egy rendezvénynek nincs jól meghatározva a célközönsége és aszerint bevonzva az eseményre a tömeg, akkor a tömeg ellenére igencsak rossz lesz az értékesítési oldal.

Minden rendezvényre igaz ez, nem csak a kistermelői vásárokra. A célcsoport meghatározása és a "piac" célcsoportjának összefésülése hozza a valódi eredményt!

Érdemes átgondolni tehát, hogy egy vásározós hétvégén hova mész el, kiknek szól valójában a rendezvény, nehogy beleess abba a hibába, amibe mi már párszor beleléptünk. Az idei év lesz az, amikor bizony olyan rendezvényeket is várhatóan elengedünk, ahova a családiasság miatt ugyan szeretünk járni, de messze nem éri meg anyagi oldalról. 

A turisták által kedvelt vásárok sem szerencsések, hiszen sokszor a kistermelői termékek nem felelnek meg a repülős-kézipoggyász méreteknek. Amellett, hogy méretben nem leszel jó az eladáskor, az idegennyelvtudás is roppant fontos lesz és eldöntheti egy vásári nap sorsát is, ha esetleg beszélsz angolul, németül...de egyre gyakoribb a francia és orosz nyelv használatából fakadó előny is.

Márkaépítés szempontjából sem elhanyagolható tényező ez, mert vannak célcsoportok, melyekkel hosszútávon nem jársz jól. A turistákra épülő értékesítés maximum csak kihúz a bajból egy-egy vásáron, de nem hoz visszatérő vásárlót. Pedig a cél a visszatérő vásárló szerzése!

Ugyanígy (sajnos) egy olyan rendezvény sem hoz eredményt, ahol a korosztály nem a Te célcsoportod. Gondold meg tehát, hogy mikor árusítasz gyerekrendezvényen vagy épp nyugdíjasok találkozóján, mert bármennyire is furán hangzik - és véletlenül sem kirekesztő céllal, de a rendezvény a munkahelyed. Ott kell dolgoznod, ahol a Te célpiacod van. A fizetésed ez határozza meg, hogy olyan helyen árusítasz, ahol bevételt is tudsz realizálni.

 

 

süti beállítások módosítása