avagy hogyan építs brandet profin fillérekből

Sikeres Márkaépítők

Sikeres Márkaépítők

Mennyire figyeled az oldalad analitikáit?

2019. február 11. - sikeresmarkaepitok

A kis cégek, manufaktúrák és egyszemélyes vállalkozások gyakran esnek abba a hibába, hogy halvány lilájuk sincs arról, hogy milyen emberek olvassák őket, kik járnak és merre az oldalaikon. Egyrészt ennek az az oka, hogy sok mini cégnek honlapja sincs és így a Facebook business oldalon tájékozódnak vajmi kevés értékes eredménnyel, viszont az oldalon való mozgásokat nem ismerik. A Facebook alapján leszűrt oldaladatok is sokszor kissé csalóak lehetnek, hiszen amellett hogy nem tartalmaznak minden adatot, nyilván az a cél, hogy hirdess, hirdess és hirdess a jobb elérés érdekében.

De!

És itt jön a lényegi rész. Honnan tudod, hogy milyen tartalmat kellene írnod, ha valójában nem ismered az oldalad olvasóinak (követőidnek) összetételét, érdeklődési körét?

Elmesélek egy érdekes történetet.

Van egy idén 15 éve működő oldalunk, ahol már amúgy is időszerű az arculatfrissítés és ezzel együtt a szoftveres háttér újragondolása. Mielőtt ebbe belekezdtünk, megnéztem alaposan a Google Analytics adatait és annak ellenére, hogy ezt rendszeresen nézem mégis találtam benne meglepő adatokat. Általában hetente csak az oldalon való mozgást, tevékenységnaplókat nézem, honnan hova kattintanak, melyek a keresettebb cikkek, mi legyen a vezérfonál abban az időszakban. De egy dolgot nem néztem már egy ideje és meglepő dolog történt. 

Az olvasói kör megváltozott. Olyannyira, hogy míg eddig az elmúlt majd 14 évben döntő többségében női olvasóink voltak (70%-ban), így a tartalmat is nekik generáltuk. Az olvasói kör 2018 decemberében 58%-al férfi olvasókból jött össze!

Ez sok szempontból fontos adat. Egyrészt az oldal mályva színű virágmintás. Mit jelent ez akkor? Hogy az a megérzés, hogy egy sterilebb, mintanélkülibb és letisztultabb arculatra van szükség, ahol kevesebb a női energia az oldalban, az rögtön egyértelműbbé vált.

A másik szempont, hogy ha így megfordult, akkor ez tartalomban is változtatásért kiált, vagyis erősíteni kell a férfiakat is érintő témákat. Mivel ez egy szakmai oldal, így természetesen érinti a hangvételt és a témaköröket is. Több lesz a barkácsolás, kerti munkagépbemutató, stb. Mert ez érdekli a férfiakat és nem feltétlen a virágkosarak összeállítása. 

A tartalomban ezután is lesznek vegyes témák, de olvasói szempontból egyértelmű, milyen irányba kell elmenni.

Ha még tovább megyünk, akkor ez a tartalomíráson kívül a címeket is érint(het)i. Egy női olvasó másra figyel fel, mint egy férfi olvasó. Érinti akár a Facebook oldalon való posztokat is.

Szóval ha érteni akarod az oldalaid működését, tudatosabban akarod a marketingedet összerakni, netán stratégián is gondolkodsz (ami illő lenne), akkor az oldalaid alapos elemzését is tartsd szem előtt, hiszen ez fogja meghozni a várt eredményeket is.

süti beállítások módosítása