avagy hogyan építs brandet profin fillérekből

Sikeres Márkaépítők

Sikeres Márkaépítők

Kétfajta ember létezik...

ha együttműködésekről van szó.

2019. február 13. - sikeresmarkaepitok

szivalapu.jpgVolt már Veled úgy, hogy mentél a szíved után, alkottál, gyártottál vagy ami épp a munkád része és belefutottál olyan együttműködőbe, akivel nem jöttél ki feltétlenül jól? Vagy érezted már azt, hogy munka kapcsán elbeszéltek egymás mellett, mert az ő értékrendje másképp volt, mint a Tied?

Nagyjából tavaly májusban futottam bele egy ilyen együttműködőbe, majdnem egy éve. Részint azóta is együtt dolgozunk, de a munka nem gördülékeny. Míg engem a szívem vezet, addig őt a profit. Két teljesen eltérő oldalon állunk, pedig ugyanazt csináljuk...vagyis majdnem ugyanazt.  Miért érdekes most ez?

Napok óta gondolkodom rajta, hogy vajh' mi az a ki nem mondott szó, érzés vagy érzelem, ami miatt hónapok óta köhögök. Az orvosok nem találnak semmit, nem asztma, nem hörghurut, (már) nem tüdőgyulladás, tüdőszűrő kipipálva, beszedve egy adag köptető és miegymás...hatás semmi. Pár napig oké a dolog, aztán kezdődik megint.

Elkezdtem magam figyelni, mikor jön rám roham. Már már majdnem rohamszerűen köhögök, ami nem jó. Azt mondják (nem a britt tudósok..., hanem rendes tudósok), hogy a torok fájás, köhögés a ki nem mondott szavakban gyökereznek. A tüdő meg a "megfojtás" érzelmek elfojtása. Elkezdtem ezen tűnődni és kérdezgettem magamat, hogy mi az a tényező, ami mostanában szinte fogva tart. 

Rájöttem, hogy minden alkalommal, amikor csipog a telefonom, hogy ez az üzleti partner keres, ideges leszek. El is kezdek utána köhögni, még akkor is, ha addig nyugalomban volt a tüdőm, torkom. Innen indult az egész és elkezdtem kutakodni. Google a barátom és a rengeteg természetgyógyászati könyv is a polcainkon.

Ilyen tüneteket a stressz is okoz, de vajon miért pont ennél az embernél? Miért nem jön elő, amikor a barátnőimmel beszélek? Vagy amikor csak a férjemmel beszélgetünk teljesen hétköznapi vagy épp álomépítős dolgokról.

Figyeltem a másik ember viselkedését és rájöttem mi zavar benne. A pénzéhesség és az eredmények utáni szüntelen akarás. Rájöttem, hogy azért nem tudunk együtt dolgozni, mert míg én szeretetből és megérzésből teszem a dolgom, ő folyamatosan szinte él-hal a pénzes megbízásokért, konverziókért és csak az érdekli, hogy "hol éri meg neki", mennyit kereshet vele és mikor lát már eredményt. Érdekes dolog ez.

Ha innen nézzük, akkor az üzleti világban kétféle ember van: az egyiket a szíve vezérli, a másikat a zsebe és az eredmények. 

Tudom, mindenki pénzből él. Én is. Mi is. De azt is látom, hogy a környezetemben ki az, aki erőlködésből csinál mindent és a milliók lobognak a szeme előtt, majd összezuhan, amikor kiderül, hogy sokkal többet kell érte tegyen. Látom ellenben azt is, hogy akik szeretetből és tiszta szívükből csinálják azt, amit csinálnak - legyen az bármilyen területen, ott eredmény is van az előző esettel ellentétben. 

Az Univerzum nem szereti az ilyen értelemben profitorientált, eredményorientált dolgokat. Sokkal jobban szereti azt, amikor az ember szívből, meggyőződésből teszi a dolgát. Jah, hogy nem mutat feltétlen hirtelen eredményt? Igen. A türelmet és a szakmai alázatot is meg kell ismerni és meg kell tanulni. Mindig lesz a piacon jobb és eredményesebb, de belőled, belőlem csak egy van. Amit én teszek az sokaknak mutat helyes irányt, még akkor is, ha ezen nem keresek éppen semmit. De egyszer majd fogok. És látni a tiszta szívből jött munkád eredményét, színesen, szagolhatóan és kapni érte a bókot, dicséretet és látni ezáltal mások örömét sokkal nagyobb gazdagság, mint lesni a csörgő forintokat. Mert a pénz sokszor onnan érkezik, ahonnan ráadásul nem is gondolnád. Egy váratlan megbízás, egy hirtelen felbukkanó nagy vevő, nem feltétlen függ össze azzal, amivel várnád, hogy érkezni fog. 

De együttműködni csak olyannal lehet, aki ugyanúgy gondolkodik az életről, ahogy Te. Egy álmodó és szíve után menő ember legrosszabb ellensége a profitéhes, ha munkakapcsolatról van szó. 

Tudod mikor mutatkozik ez meg? Ha elkezdesz vele valójában együttműködni és a közös cél kétfelé válik. Akkor ismerszik meg az ember valójában, amikor pénzről is szó esik már. Amíg erőlködtem...nekem sem ment. Megtanultam másképp dolgozni. Már értem miért.

Mit gondolsz? Az élet más területein is igaz lehet?

süti beállítások módosítása