avagy hogyan építs brandet profin fillérekből

Sikeres Márkaépítők

Sikeres Márkaépítők

Hitelesség az álvilágban

2019. november 03. - sikeresmarkaepitok

Naponta kapok MLM-es üzeneteket olyan emberektől, akik számomra teljesen hiteltelenek. Dundi életmódtanácsadó, sminkelni nem tudó sminktermék-árusító, sikeres áloméletet ajánló sikertelen ember (már a háttérből látszik, hogy az ezeréves szekrénysor és otthonka szintű öltözék pálmafás tengerpart helyett)...Temérdek idézet világigaszságokról, melynek mélységét alig értik azok is, akik megosztják. Az ilyen áloméletet élő emberek csaknem 85%-a tuti nem áloméletet él, de lehet, hogy optimista vagyok etéren és az arány még rosszabb.

De akkor mitől lesz valaki hiteles és mitől rögtön kapufa az ajánlatával?

A tanácsadók országa vagyunk, ahol mindenki ért mindenhez még azon is túl, de közben a háttérből hiányzik a valódi tudás, az a tapasztalat, ami alapján valaki tényleg tud a másiknak segíteni. Mert egy megosztott idézet, egy világigazság képekre szerkesztve nem lesz segítség, mert annyira "tudja mindenki", hogy már szinte közhelyes. Egy időben a Coelho idézetek voltak porondon, most a Napoleon Hill idézetek vették át a vezetést.

Amikor mi tanultuk ki a cégvezetés, márkaépítés csinyját-bínyját, akkor ezeket mi is olvastuk, de eleinte azt gondoltuk, hogy az, hogy olvassuk elég. De nem tudtuk, hogyan valósítsuk meg. Sok év kellett ahhoz, mire rá kellett jönni, hogy járhatunk ezernyi tréningre és tanfolyamra, ha mindenhol csak elméletek vannak, idézetek, nagy szavak, de maga a megvalósítás, a valódi gyakorlat hiányzik. Ilyenkor persze az ember csalódott, mert kidobott pénz a tanfolyam. 

Többször jártunk úgy is, hogy megvalósítottuk volna, de a hogyan? az olyannyira hiányzott, hogy azért nem ment a dolog. Hiányoztak az előttünk járó jó példák.

hitelessikeresmarkaepitok.jpeg

Egy időben kerestünk magunknak példaképet, kit tudnánk valójában úgy követni, hogy tanulhassunk is tőle és kézzel fogható személy: vagyis kérdezhessünk is, ha szeretnénk. Mert akkor tudsz igazán tanulni, ha van hol kérdezned. Aztán belefutottunk jó pár rossz példaképbe, akik a nagy szavak mögött vagy a klasszikus lop-csal-hazudik játszmát játszotta, de a színpadon hitelesen, vagy időközben irigy lett és hátbatámadásokkal nyomta le a szerinte jobb partnert. Nyilván egyik sem jó példa. Hiteles példaképet nehéz választani.

Azzal nyitottam, hogy a dundi ne áruljon életmód tanácsot. Itt nem a dundin van a hangsúly, hanem azon, hogy előtte érje el a vágyott állapotot (mert titkon ő is vékony, ereje teljében akar lenni sportos testalkattal, hiszen azért kezdett bele valamelyik MLM-termékbe pl.) és utána adjon tanácsot. Mert így hiteltelen, hogy azt mondja, hogy ettől le fogsz fogyni, hiszen ő sem tudott még. Arról nem is beszélve, hogy ez is egy sokösszetevős dolog, hiszen sokfélék vagyunk és ami neki bevált, neked nem biztos, hogy befog.

De ha a sminktermékes értékesítőt nézzük, akkor ott is legalább tudjon sminkelni. Ha egy profin sminkelő akarna nekem rúzst eladni, hamarabb megvenném nőként, mert rajta jól áll. De kaptam olyan rúzsreklámot, hogy a kishölgy kisminkelte magát (mint egy bohóc) és frankón megijedtem, mikor Messengeren átküldte a feje képét azzal a szöveggel: "Ha Te is szeretnél ilyen csinosan kinézni, akkor itt van ez és ez a termék..."....Jajj...És itt sem a személyével van a gond, hanem hogy a termék és az ember nincs szimbiózisban.

Ha most a saját termékeinkre gondolok, akkor mi sem azzal reklámozzuk, hogy ettől lefogysz, pedig élelmiszer. Hanem azzal, hogy ízélményt adunk, 100% -ban tiszta összetevőkből van, vegyszermentes gazdaságból. Mert ez hiteles. Ha szuperslankok lennénk, akkor talán bejátszható téma lenne az is: mi is ezt esszük és így nézünk ki tőle....de tudjuk nagyon jól, hogy a stressz, a félreevések (mégiscsak gasztromagazinunk is van és rengeteget főzünk olyat is, ami nem kifejezetten a 160 g-os diétába, glutén és laktózmentesbe tartozna). Mert a hitelesség ott kezdődik, hogy összhangot találsz a terméked és önmagad között. Ha ez hiányzik és csak álmodozol vagy épp hazudsz a termékről vagy az életmódodról (lásd otthonkás álomélet a koloniád szekrénysorral a háttérben), akkor az érezhető az értékesítéskor is. 

És ha példaképet keresel ebben az amúgy álvilágban, akkor nézd meg, hogy a kiválasztott személy, márka mit ért már el a saját erejéből a coachingon kívül (!), mert akkor tud cégvezetésben, márkaépítésben és életmódban is tanácsot adni, ha valóban ő is úgy él, átélte, megélte és tudja, hogy valójában mi fán terem egy cég működtetése egy a család melletti lavírozás folyamatosan. Attól lesz a példaképed hiteles. 

 

süti beállítások módosítása