avagy hogyan építs brandet profin fillérekből

Sikeres Márkaépítők

Sikeres Márkaépítők

Ezért ne csak a Facebookon vállalkozz!

...a nap, amikor meghal a közösségi oldalad

2019. április 14. - sikeresmarkaepitok

2019-ben már párszor sikeresen belefutottunk cégként is, hogy meghalt a Facebook, instagram, Messenger, WhatsApp....és akkor mi is van valójában?

Szép esős vasárnapot írunk, 2019. április 14-ét konkrétan, amikor a márkád követői számára elérhetetlen lettél, mert meghalt a közösségi oldal úgy egy az egyben. Valószínűleg egyszer csak megoldódik a probléma (vagy nem) és minden visszatér a kerékvágásba. 

De mi a problémám ezzel valójában?

Persze szuper, hogy az emberek kénytelenek lesznek telefonon vagy személyesen beszélgetni, rájönnek, hogy ha épp nem esik az eső, lehet fészbúkozás helyett élni is valójában, vagy játszani a gyerekkel. Ez idáig teljesen oké. Viszont neked a céges oldalad is meghalt ezzel egy időben, ami a pénzt termeli neked hétfőtől vasárnapig.

Mennyire voltál ma ideges, hogy nem érted el a követőidet egyáltalán, mert nem volt céges oldalad?

És itt jön a lényeg: ezért kell rendes weboldalt készíteni (készíttetni) és rendes céges adatbázist építeni, persze ami megfelel a GDPR-rendeletnek is.

Még pár ilyen leállás és lehet, hogy egyszer vissza sem kapod a feliratkozóidat abban a formában, ahogy most kommunikálsz velük. Ez egy nagyon jó példája annak, hogy NEM TE URALOD A KOMMUNIKÁCIÓDAT. Csak egy gombnyomás és megszűnik minden felületed a kommunikációra, ami eddig működött és bevált. 

Ez persze egy céges tárhelyen is benne van a pakliban, hogy összeomlik a szerver, de ott Te vagy a főnök. Lesz új szerver, nem veszik el a címlistád, hála a biztonsági mentéseknek bármikor átimportálhatod egy új hírlevélküldő-rendszerbe és az élet megy tovább. 

A Face és Insta követőkkel az a gond viszont, hogy annyira virtuálisak, hogy nem is léteznek valójában. Elég egy ilyen leállás és nem éred el az amúgy akár több ezres bázisod. Nem fogod tudni értesíteni őket, ha pl. egy rendezvényre várod őket "aznap" vagy akár a "hol találnak meg" egy rendezvényen. Nem tudsz velük kommunikálni emiatt, mert mindig is virtuálisan léteztek csak egy nagy számodra uralhatatlan térben.

Akkor uralod a kommunikációdat, ha a követőtáborod olyan releváns elérhetőségeit is meg tudtad szerezni, amivel bármikor ráírhatsz egy üzenetet: mostantól itt találsz meg. Tehát ha uralni akarod a kommunikációdat, akkor még ma nekilátsz és elkezdesz egy normális és igazi követőbázist építeni, összegyűjtve a releváns emailcímeket, ahogy azt illik márkaépítőként és nem hagyod, hogy a rengeteg beidőzített posztod a követőtáboroddal együtt a süllyesztőbe kerüljön egy esetleges leállás miatt. 

ebooksikeresmarka.jpg

 A képre kattintva tudod megrendelni az e-bookot, a Kertportál Média Csoport gondozásában.

süti beállítások módosítása