avagy hogyan építs brandet profin fillérekből

Sikeres Márkaépítők

Sikeres Márkaépítők

Honnan tudod, hogy jó irányba haladsz?

2019. február 12. - sikeresmarkaepitok

tervezes.jpgAmikor valaki a mi portfóliónkra ránéz kívülről, akkor két dolgot lát: rengeteg mindennel foglalkozunk és élvezzük, amit csinálunk.

Jön is rögtön a következő kérdés, hogy: "Hogy van erre mind időtök? Nem forgácsoljátok szét magatokat?"

A válasz, ha nem én adnám, akkor így hangozna: De!

De mivel én válaszolok, ezért ez így hangzik: "Mivel minden mindennel összefügg, így nem."

Mit jelent azt, hogy minden mindennel összefügg?

A sikeres cégeknél a belső folyamatokat le lehet követni, átláthatóak és a minden mindennel összefügg elvét használják. Ez azt jelenti, hogy ugyan kívülről hatalmas bonyodalomnak tűnhet a rendszer, mégis jól összerakott rendszer van a háttérben.

Mit jelent ez?

Ha leülsz és végiggondolod az értékesítési folyamataidat, a gyártási folyamataidat, a hirdetési lehetőségeidet, a marketingstratégiád lehetőségeit, akkor elkezded látni, hogy valójában mit csinálsz, vagy épp mit nem csinálsz a sikered érdekében. Ha nem vagy tisztában a folyamataiddal, akkor hogyan szerveznéd ki?

Ha nem vagy tisztában a folyamataiddal, akkor honnan tudod, hogy nyereséges vagy épp veszteséges?

Ne térjünk ki most a közgazdasági és könyveléstechnikai kérdésekre, az alapanyagköltségekre vagy hasonló témákra. Inkább csak maradjunk a folyamatok értelmezésénél.

Mivel a cikk címe arról szól, hogy honnan tudod, hogy az utadon vagy? - ezért ne kerüljük ki a választ se.

Ha az utadon vagy, akkor a saját rendszered átlátod, tudod fejleszteni, mindig vannak jó ötleteid, össze tudod kapcsolni az esetleges "cégirányokat" egymással (nem minden esetben azért, mert nagyon eltérő területeken is jelen lehetsz...), de benned minden mindennel összefügg. A márkák egymást erősíthetik is. (Amellett, hogy imádod csinálni!)

Tudod mivel telt a mai napunk reggel óta most délután 4-ig? Pont ezeket a rendszereket optimalizáltuk, fésültük még jobban össze. Egész sok A4-es papírlapot írtunk tele folyamatábrákkal és láss csodát, egy délelőtt alatt végigvittük 5 elkövetkező év koncepcióját. Itt nem a részfolyamatokról van szó, viszont látjuk, hogy milyen részeket kell (szó szerint kell!) kiszervezni. Tudjuk, melyik részt ki viszi tovább, melyiket alakítjuk át a piac alakulása miatt. De azt is tudjuk, hogy még jobban hol tudjuk összefésülni a különbözőnek tűnő irányokat.

Akár kistermelő vagy és az agrármarketingben keresed a megoldásokat, akár kis kézműves vagy....ez mind Rád is igaz.

Te le tudnád írni a következő 5 éves terved pár A4-es papírra?

 

 

süti beállítások módosítása